LIKA RÄDD SOM ETT SMÅGLIN

Två dagar i rad har det vänt ifrån fint väder med skinande sol till hejdundrande åskoväder med ösregn. Det värsta är ju att man kan ju räkna ut på ett ungefär hur långt bort blixten slog ner. För er som inte vet så börjar man räkna när man ser bixten och slutat när man hör åskan. Sen dela man sekunderna i tre så till exempel om jag hann räkna till 9 så delar jag det i 3 då slog blixten ner 3 km här i från. Då gjorde ja ju så. Men jag hann bara räkna till 2. Alltså ungefär 666 m bort, då ska ni veta, då skrek jag.

Ni ser ju bara hur det öser ner.

Och förresten, vi åkte hem med vinst bakom oss idag. 4-0 blev resultatet tillslut. WIHOO


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag gillar inte heller sånt väder:( men vart va du när det blixtra och small samtidigt...hjärtat slog i190!!

2010-07-01 @ 20:59:23

Här kommentera man:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0