Innebandy hela dagen

En gång om året har vi en skolturnering i innebandy, då får man klä ut sig/spöka ut sig som man vill å man kan vinna pris för det. Men i år kom vi varken etta i själva innebandyn eller utklädseln. Vi skulle klä ut oss till riktiga töntar med höga strumpor, byxerna upp till naveln, å en röd tröja, jag valde ta skjorta p.g.a jag gick efter TVns "töntar". T.ex att i varje film man ser är en typisk nörd någon med skjorta, byxer högt upp med skärp å ännu bättre: hängslen, oftast rutiga höga sockar/strumpor, glas ögon, och tandställning ( jag tycker att de är helt fel med att det är ett kännetäcken på "geeks" när de har glasögon eftersom jag själv har det men har TVn gjort det så finns det inte så mycket talan för det ) . Eller det är ju typiskt för killarna med eftersom vi skulle spela innebandy passar det sig inte med kjol eller klänning.

Ugly betty är ett bra exempel på TV tönt, eller som "media" å alla vill att töntar ska se så ut, men hon är töntigt klädd, tandställning, glasögon, och sen är hon så oskuldsfull, eller hur jag ska beskriva de. Jag tycker inte alls att man egentligen skaffar sig en bild hur vissa personer ska se ut. Allt från tönt till emo, till fjortis från ganster.

Tar återigen upp dethära med pollen. *hih* Slog nog rekort i nysningar när jag kom hem MOHAHAHAHA.


Kommentarer

Här kommentera man:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0