ALLVAR

Okej, asså jag tror ni alla har sett "kicks" reklamen, den nya då. När det är några tjejer som är tiny,mini,winy Men helt seriöst så är deras ben lika stora/tjocka som mina vader (?!) Men de är sjukt smala så man är nästan rädd att de ska gå av. Frågan är ju då att vad ger det egentligen ut för så kallade "vibbar"? Massa ungdommar ser ju på tv och ser att på varända reklam så är det alltid de som är väldigt smala. Spelar ingen roll.. Kläder, smink, medmera.

Det som är typ det man ska anpassa sig till nu är "size-0" Inte bra, som jag ser det är det ganska många som är helt normala. Men ser sig själv som tjock och försöker göra nåt åt det. Jag har alltid sett mig själv som "stor,tjock" men när jag var liten var jag ganska kraftig Och jag minns en gång när jag va liten, att jag stälde mig framför en speger och sa:
-Det är nog inte meningen att jag ska vara smal, jag kanske inte passar som det.
Just nu så finns det ju så klart de som är väldigt mycket smalare, men samtidigt de som är så mycket större. Så kommer det alltid va. Om jag ska va riktigt ärlig så ligger jag väl i mitten någonstans.

Men samtidigt hatar jag att folk som är väldigt smala. Kan säg att de är tjock. Det är det jag inte fattar. Och hur man ens kan förstöra sig själv genom att sluta äta osv. Inte normalt. Men som tur är går det att söka hjälp.
 
Asså jag menar, tycker ni värkligen att hon på den första bilden ser normal ut? Jag tycker det är naturligt med "kurvor" osv. Men det ända kurvorna hon har är då magen går innåt och revbenen utåt.
Bildenhär nere är en bild av hur de ser sig själva i spegeln. Ni ha säkert sett bilderna förut men ni får se dem igen. Man ser benen i dem å allt. Shit asså..

Ja nu blev det värkligen ett seriöst inlägg(a)


Kommentarer
Postat av: M

Livet är en bergodalbana, man ska se ut på ett sätt men man ska inte bli sjuk på kuppen. Dubbla budskap skickas och det drabbar massor av fina tjejer som förblindas av sin sjukdom och allt blir fel. Var stolt över er själv, vi är alla unika som var och en har sin plats. You are beautiful.

2010-04-21 @ 09:48:10

Här kommentera man:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0