UTE DAG HELA DAN

Hela dagen idag (tills nu) så har jag pappa å syskon varit i Husbondliden och fiskat, skoter och tolkat efter. Härligt med en ute dag mitt i lovet. Solen lyste i slutet när vi skulle hem och gjorde det omöjligt att tolka utan att ramla mitt i blötan. Kan beskriva hela dagen från början till slut..

·Vaknade i morse omkring 9-10 och då vardet frukost på schemat. Sen var det bara att klä på sig å packa bilen med de som var nödvändigt sen bar det av med släpvang till Husbondliden (byn där jag växte upp, onödigt fakta menmen) vi anlände och packa fram allt å så bar det av till "Kvarn" (grillplats) asså vi var 4 st som tolka efter skotern, jag å syster på trix-skider (stavas?) och andra syster på tefat efter boben och på den bror min. Det gick faktiskt huvsat bra, jag tror att jag ramla max 1-2 gånger. Men sen körde pappa en extra sväng med jag och syster så vi fick tolka lite extra. Sen borra de hål och vi börja fiska/pimpla. Och så klart var det ingen som nappa.. men då helt plötsligt så tog det tvärstopp å sen var det lös. Jag drog upp flötet, tänke: whut the hack was that!? Hedde ner de igen och det nappa(?) direkt efteråt. Försökte dra upp... men.. LINAN GICK AV! Blev sur eftersom det var just mitt spö, men jag fick låna pappas men jag fick ändå inge fisk. Senare åt vi palt och jgag prövade fiskelyyckan i ett annat hål, det visa sig va ett bra hål eftersom jag plötsligt drog upp 6 stycken äckliiga fiskar. Vi fika återigen sen å sen försökte vi tappert tolka tillbax till bilen men det gick åt h*lvetet bokstavligen. Som sagt sen ju solen å det blev väldigt mycket varmare än förut. Så det blev mer blöta å enkelt att stupa ner i stöpa.  Och sen bar det hem. Så såg min dag ut. (a) Hade tyvärr inte ström i kameran så det blev inga bilder på varken det fina vädret eller de äckliga fiskarna.


Kommentarer
Postat av: Emma

2010-04-06 @ 11:49:34
URL: http://oneem.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin vägg! ^^

2010-04-06 @ 11:50:21
URL: http://oneem.blogg.se/

Här kommentera man:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0