Dag 11 – Mina syskon


Emelie
Sandra Hellen
Min största lilla syster, hon är 12, fyller år i november, älskar fotboll men nåt ha inträffat så hon får inte spela det än men förhoppningsvis snart igen. Hon har alltid varit den mest rörligaste,bråkigaste(tänker på när vi va mindre)spralligaste, gladaste ungen i familjen, men hon ha alltid klarat sig undan med lindriga skador som skrubbsår eller en bruten tå. Förut så satt hon alltid uppåner när vi såg på tv, hon kunde inte sitta still eller som vanligt. Sen minns jag att när vi va riktigt små, Josefina va bebis och emelie kanske va 2-4 år, då tog Emelie sin dockvagn  med dockan och gick upp mot lappen(plukbacke) och man kunde fortsätta långt upp i skogen efter en stig och hamna ööh, jag tror den ledde till sjön på andra sidan eller nåt. Så mamma fick ta cykeln och hämta hon innan hon hann gå långt, de hände många gånger. Hon har alltid varit glad, alltid stark, men nu har någonting drabbat oss. Jag säger så här: Emelie, jag vet att du läser detta, jag tycker du kämpar på jäkligt bra ändå, jag vet inte hur det är, kan nog inte heller föreställa mig, men jag ser det som ett helvete. Menn jag tror på dig, verkligen. Jag vet inte hur jag ska göra för att hjälpa, men om det hjälper att be till den som hör mitt i nattem så har jag hjälpt till lite iallafall. Men Emelie är en underbar person.

Helena Nickolina Josefina
Hon föddes med ett hjärtfel, så när hon va nån/några dag(ar) gammal så fick hon opera sig, jag minns att vi fick va hos farfar och farmor, sen sovde dom hos oss också och ibland mormor den tiden dom va nere i umeå och lund. Hon är mellan barnet i familjen, jag och Emelie är ganska lika varann, och alla andra (förutom kajsa) är brunhåriga. Så hon är som inte lik någon, minns att en gång satt familjen och åt på knutn om ja inte minns fel, och en i min förra klass åt där samtidigt, och dagen efter på skolan fråga han vem den blonda tjejen va. Ja ba men hallå, de är min syster? När hon va liten va hon knäpp tyst, eller iallfall när hon gjorde nåt hon inte fick. Så om hon hade vare tyst ett tag kunde mamma hitte henne i kylskåpet eller på fönsterbrädan. Hon är som jag å Emelie, brinner för fotbollen.

Nils Martin Casper
Den enda bror jag har, han var länge minst i familjen, i 5 hela år. Han har spelat fotboll han med, men jag tror att han la av med det och satsar på innebandyn istället. Sen så älskar han allt med motor. Han frågar om allt, ha fråga alla vad dom hette alltså mellan namn för ja va osäker på stavelse å så, ingen ahr ifrågasatt, men när ja kom till han så lät det såhär: varför ska hon veta det? varför ska du veta det? Först frågar han mamma, sen jagm så äre alltid, om jag har bråttomt(stav?) till nån stans, så frågar han först mamma vars jag ska även fast ja sitt bredvid honom, sen frågar han mig. Ganska söt lillebror.

Kajsa Magdalena Albertina
Ett syskon som jag längtat efter, minns att jag gick och tjata efter ett till syskon (bara för att jag ville ha en bebis i familjen igen), sen när mamma å pappa berätta att mamma va gravid vart ja så lycklig att ja börja gråta. Ja va kan man säga mer? Hon är söt då hon är glad, annars inte, eller jo, när hon gråter ibland, men bäst är det när hon sover. Hon har världens härligaste skratt, hon har riktigt bra humor också. + att hon är min lilla bajskajsa.

å btw, jag älskar er alla, även fast ja kan skrika på er tills halsen är hes.


Kommentarer
Postat av: emelie

Tack söta du! <3 älskar dig me!

2010-12-12 @ 20:58:06
URL: http://[email protected]
Postat av: mammi

5 helt underbara människor som alla är speciella för mig! Älskar er allihopa!

2010-12-12 @ 21:08:12
Postat av: fannie

okioki men säg bara till underbara (:

2010-12-12 @ 22:29:44
URL: http://fanniekarlssons.blogg.se/
Postat av: izabelle

asså jag har bara världens bästa kusiner =)=)=)=)=)

2010-12-13 @ 17:42:25

Här kommentera man:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0