'ÄNTLIGEN HEMMA AAAAH'

Shiiieet, äntligen hemma, efter världens längsta dag. Lika bra att jag tar hela dagen.

-Ja fick inte äta sen midnatt för ja skulle in å operera mig. Fick inte skriva igår kväll för mamma för vi skulle upp så tidigt för att ja kom hem ifrån tannbäck därvid 11. Ja å mamma steg då upp just över 4nångång i morse för att 7.30 skulle vi va i ume på laserettet. Fick sova i bilen å tack för det för annars hade jag verkligen inte klarat av dagen för att ja ha varit som en vandrande zombie med tanke på min trötthet. Blev inte inrullad till operationssalen så då imellan var ja å tog blodprov så de visste vilken blodgrupp ja va i, förhördes va ja va allergisk mot, lånade en rullstol jag åkte runt på (tyvärr får ja inte ha nån här hemma i lse för mammi) Senfick jag då byta till en sjukhusrock/klänning som man måste he bak&fram, gud va jag störde mig på de!

Sen fick ja mig en säng å ligga i, sen skulle dom sätta i dropp:(:(:(:(:(:(( ÅÅÅHÅHåhåHH va ont det gjorde! Hade en stenhård blodådra eller nåt för att hon fick inte in nålen först å gjorde 2 små hål som inte kändes men de blödde, men sen skulle hon trycka in den å snacka omatt de gjode ont.

Sen fick ja snällt ligga å vänta ett par timmar på att de va min tur att opereras. Passade å att läsa,mysa & sova. Sen efter ett toa besök så plötsligt stod hon där å skulle hämta mig........... kände klumpen i magen när de rulla ivägmig. Mamma fick följa med å stanna till jag somnat som tur var! Men de sprudade då in nåt istället för droppet så jag blev alldeles yr, samma yrsel ja hadd när ja slog i huvet en gång i tiden. Sen fick ja andas in nå sömngas, de läskiga va att de gick tyngre att andas och hjärtat slog fortare. Tillslut somna ja.

Sen hände det nåt, ja vakna ju när de va klar, de är som en otydlig dröm detta minnet. Minns att de snurra, de snurra hela tiden, kunde inte tita utan bara höra. De sa att ja skulle va stilla, men ja kunde inte för ja ville vända huvet åt sidan. Sen snacka dom om nå piruetter å ja fatta nada, sen tror ja att ja sa att jag va trött, å då sa nån att ja skulle sova, då somna ja tydligen.

Sen vakna jag igen å de va ett rent helvete att försöka få tillbax medvetnandet. Kämpade som tusan, det är svårt att förklara kännslar. Iaf hemsk. Sen så fråga ja ju mamma om ja hadd gjort några piruetter. Å hon ba: Men nejdå, vad pratar du om? Typ den reaktionen. Sen när de kom nån så fråga hon ju, å då hadd ja tydligen gjort 5 stycken sånna Och hur de gick till har jag nollkoll på. För när ja gjorde de så slet jag tydligen ut droppet ur armen så jag har nu ett sött plåster på armen med nå seriefigurer på. Synd att ingen ha filma eller nåt. Ser mig själv framför mig ligger och rullar runt i en liten säng, tur att de va "stängsel" annars hadd ja nog rullat ner ifrån den.HiHiHIhIHI. Nu:sovasovasova.


Kommentarer
Postat av: Anonym

läskigt!

tur allt gick bra gmn (L)

2010-09-04 @ 12:29:55
Postat av: Tvillingbloggen

en lång dag, tur att det gick bra =)

2010-09-04 @ 14:13:11
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Här kommentera man:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0